8 weekse MBCT training

Vind je het lastig om je aandacht bij een boek te houden? Drink je wel eens een kop koffie zonder daadwerkelijk te proeven? Kun je niet slapen door malende gedachten? Reageer je onnodig met gemopper op het gedrag van je kinderen? Ben je wel eens ergens op je automatische piloot naar toe gereden, ineens beseffend dat je op je bestemming was aangekomen? Ben je continu met je gedachten bij wat er in de toekomst staat te gebeuren? Pieker je veel? Luister je met een half oor naar je collega’s, omdat je met je eigen problemen worstelt? Ren je weg van moeilijkheden of blijf je er maar tegen vechten? Heb je vaak het gevoel geen keuzemogelijkheid te hebben? Zou je intenser willen genieten van het leven?

775Z3126-bewerktDit kunnen redenen zijn om een training in Mindfulness
te volgen.

In de training oefen je bewust de aandacht op het huidige moment te richten in plaats van denken over gisteren of piekeren over morgen. Je leert jezelf te observeren. Gedachten, gevoelens, je automatische reacties herkennen. Leren dat onze gedachten niet altijd de waarheid zijn. Maar wel kunnen zorgen voor gevoelens zoals somberheid, boosheid, zorgen, angst, verdriet. Door een stapje terug te doen, bewuster te leven, zul je merken dat je een keuzemogelijkheid hebt om hiermee om te gaan. Daarnaast word je je bewuster van signalen van je lichaam, zodat er ruimte komt voor verandering.

De Mindfulness training bestaat uit 8 bijeenkomsten van 2,5 uur in een groep van 4 tot 8 deelnemers.

We doen oefeningen zoals geleide meditaties, Mindful bewegen, cognitieve technieken en oefeningen die je direct toe kunt passen in je dagelijks leven.
Na iedere bijeenkomst krijg je oefeningen mee voor thuis om vaardigheden aan te leren en je het geleerde eigen te maken.
Het oefenen is een belangrijk deel van de training, omdat Mindfulness niet zomaar even een kunstje is wat je leert. Maar meer een onderdeel van een levenswijze waarbij je leert om beter met stress om te gaan en te leven in plaats van overleven.

Bijdrage:
De kosten voor 8 bijeenkomsten bedragen 300 euro (incl. 21% btw), inclusief thee, oefenmateriaal en werkboek. Heb je de introductieworkshop gevolgd? Dan worden deze kosten in mindering gebracht.

Volg je de training bij ‘Kom thuis bij jezelf’voor de tweede keer, dan krijg je 50% reductie korting.

Eerstvolgende training:
Maandag 8 oktober t/m maandag 3 december 9.30 – 12.00 uur

Locatie: Wilhelminastraat 2 binnenstad Oldenzaal (tegenover bibliotheek)

Deze ruimte is schuin tegenover het gemeentehuis en aan de overkant van de bibliotheek in Oldenzaal.
Op de markt voor het gemeentehuis zijn ruim voldoende plaatsen om te parkeren.
Let op hier is het overdag en op vrijdagavond betaald parkeren. Laag tarief €2,40 voor een hele dag.

Aanmelden voor deze training kan via de agenda Na aanmelding neem ik even contact met je op.
Als je vooraf telefonisch contact wilt kan dat natuurlijk 0541.520958

TIP
Steeds vaker bieden werkgevers aan hun werknemers de mogelijkheid om een Mindfulness training te volgen. De training Mindfulness wordt dan in het kader van verzuimpreventie, stresspreventie of burnout-preventie betaald door de werkgever.

7 thoughts on “8 weekse MBCT training

  1. Clementine

    De 8-weekse mindfulness cursus kan ik zeer zeker aanraden!! Ik ben erg positief over deze cursus. Ik volg op dit moment de cursus bij Nicole, heb nu 6 lessen gehad, en heb er ontzettend veel aan. Ik kan beter met moeilijke situaties omgaan, ik zorg beter voor mij zelf, ik ben bewuster bezig en ik krijg meer energie. Door de mindfulness oefeningen lukt het mij steeds beter om naar mij zelf te luisteren waardoor ik beter keuzes kan maken. Ook komt er meer rust in mijn hoofd! Hierdoor ben ik minder gestrest en slaap ik beter. Mijn energieniveau wordt hiermee hoger. Ik heb veel pijn en leer door de oefeningen ook hier beter mee om te gaan en mijn grenzen aan te geven. Voor mij maar ook voor mijn omgeving wordt het op deze manier veel duidelijker en prettiger. Ik ervaar de groep als erg positief, je leert veel van elkaar. Het is prettig ervaringen met elkaar uit te wisselen.
    Nicole geeft de training ontzettend prettig. Zij is erg rustig, laat iedereen in zijn waarde en respecteert iedereen zoals hij is. Er is afwisseling in de trainingsdagen/-programma, tijd om ervaringen uit te wisselen, maar er is ook zeker tijd voor humor en een lach!
    Om resultaat te krijgen/ervaren is het wel nodig ook thuis te oefenen. Dat is even wennen en inpassen, maar werpt zeker zijn vruchten af. De maandagochtend is een erg prettig moment voor mindfulness training, je hebt er de hele week wat aan.
    Ik kan deze cursus echt aan iedereen aanraden!! Alles wat je leert in deze weken is echt een kadootje voor jezelf.

  2. Anderhalf jaar geleden kwam ik thuis te zitten met een burn-out. Hierdoor ben ik op zoek gegaan naar een manier om o.a.de onrust in mij zelf te verminderen. Ik volgde al yoga lessen bij Nicole. Toen ze vertelde dat ze Mindfulnesstraining ging geven dacht ik : “Dat is wat voor mij”. Ik heb de training als heel positief ervaren. Nicole is een plezierig mens met een open blik naar elke cursist. Ik ben door de training beter in staat de signalen van stress en onrust te herkennen en hier beter mee om te gaan. Het is even wennen om de oefeningen in je dagelijks patroon in te passen, maar ik zou nu niet meer zonder kunnen. Ik voel me beter en ben assertiever geworden. Een blijer mens.

  3. Marian

    Heb de cursus mindfulness gevolgd, het heeft me goed geholpen waarvoor ik kwam.
    Het bewust worden van allerlei gebeurtenissen, en daar mee leren omgaan.
    Het lesgeven van Nicole gaat op een hele duidelijke prettige manier, wat heel ontspannend werkt.( niets moet alles mag, ongedwongen sfeer)
    Je krijgt ook huiswerk mee naar huis om te oefenen, wat bij mij er wel eens bij in schoot, je moet het je eigen maken, dan heb je het meest aan hoe je situaties // denken in de praktijk kan brengen.
    Al met al een aanrader.

  4. Marian

    Ik heb met veel plezier de 8-weekse mindfulnesstraining gevolgd. Nicole is een prettig en hartelijk mens. Zij leert je hoe je met mild kunt zijn naar jezelf, door je af en toe liefdevol maar ook duidelijk een spiegel voor te houden. Het prettige vond ik dat het gepaard ging met de nodige nuchterheid en humor.
    Ik heb het volgen van deze training samen met een fijne groep mensen als heel waardevol ervaren. Door met elkaar het geprek aan te gaan, kon je ook van elkaar leren.
    Aan de oefeningen die we aangereikt hebben gekregen zal ik zeker ook in de toekomst veel hebben. Bedankt Nicole!

  5. Hermine

    Met veel plezier heb ik de cursus bij Nicole gevolgd. Ze maakt het voor iedereen prettig en leerzaam. Ik ben zelfs gestopt met roken waar ik ontzettend blij om ben.
    Ook verder geeft mindfulness mij veel rust. Wij hadden een klein clubje maar dat spreekt mij juist aan.
    Weet nog niet of ik een opfrisdag ga bijwonen voor mij teveel mensen.
    Maar voor veel mensen vast een aanrader.

    En Nicole is een topwijf👍😊

  6. Anouk

    Wat is dit waardevol! Hard werken, dat wel. Niet zweverig. En de trainer is gewoon een heel leuk mens!

    Dus wil jij ‘in het nu leven’ zodat je minder piekert, je een kop koffie niet zonder te proeven naar binnen giet en wil je leren beter om te gaan met negatieve gevoelens of beter leren luisteren naar je lichaam? Informeer dan eens of deze training iets voor jou is.

  7. Afke

    De cursus Mindfulness gegeven door Nicole kan ik iedereen aanraden die op zoek is naar meer rust en focus. Zeer geschikt voor nuchtere mensen, het is niet zweverig. De inhoud van de cursus is bijzonder waardevol, de inzichten die je krijgt zijn voor het leven en gun ik iedereen. Nicole begeleidt de groep op een rustige, vriendelijke, respectvolle manier. Ze stelt op een milde manier kritische vragen die je aan het denken zetten en verder helpen. De cursus is een aanrader en volg hem vooral bij Nicole!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *